2018. május 11.

5. nap

Otthonról hazamegyünk!

Nehezen indult a reggel. Fáradtak voltunk. Reggeli előtt mindenki összecsomagolt, a bőröndöket kihordtuk a folyosóra, és körletet rendeztünk, majd bepakoltunk a buszba. Hosszú utat tettünk meg a hegyeken keresztül. A kisbusz kijelzőjén mindig meglepődtünk a külső hőmérsékleten, amikor egy—egy viharzónán áthajtottunk, ahol időnként csak 15 fok volt.

Két és fél óra buszozás után értünk Varasdra, Horvátország egykori fővárosába. Itt található Európa legszebb barokk belvárosa. A hangulata talán a budai Várnegyedre hasonlít leginkább. A főtéren az aszfaltban különböző magyar települések - testvérvárosok - neveit jelző réztáblákat láttunk. Városnézés közben fél órán keresztül gyönyörködtünk egy középiskola ballagási ceremóniájának főpróbáján. Énekeltek, táncoltak az iskola előtti utcában. Láttunk polkát és középkori tánclépéseket is. Sajnos nem sokat időzhettünk, tartani kellett az időpontokat, siettünk tovább az Erdődyek várkastélya felé. Egész utunk során ez volt a legszebb, leginkább karbantartott kiállítótermekkel berendezett várkastély. A Megyeháza főterén több fagylaltozót is találtunk, így aki vásárolni akart, gyorsan megtehette.

A hazafelé vezető út hosszú és unalmas volt. 600 km-t tettünk meg egy nap alatt, összesen 3 megállóval. Telefonjainkkal, könyvünkkel és egymás társaságával töltöttük el az időt.

Hihetetlen, hogy milyen gyorsan telt el ez az 5 nap! Köszönjük, hogy egy életen át tartó élményben lehetett részünk! Mentünk, láttunk, visszamennénk! Talán kicsit kevesebbet múzeumoznánk!

Ha időd és pénztárcád engedi, járd végig családoddal ezt az útvonalat. Felejthetetlen élményben lesz részed!